جهش تولید | دوشنبه، ۱۱ اسفند ۱۳۹۹

تولید پژوهش های منجر به پخش ؛ رویکرد جدید حوزه پژوهش سازمان صدا و سیما - نمایش محتوای خبر

 

 

تولید پژوهش های منجر به پخش ؛ رویکرد جدید حوزه پژوهش سازمان صدا و سیما

شیراز / خبرگزاری صدا و سیما / رویدادهای مرکز

تولید پژوهش های منجر به پخش ؛ رویکرد جدید حوزه پژوهش سازمان صدا و سیما

شیراز / خبرگزاری صدا و سیما / رویدادهای مرکز

مدیرکل پشتیبانی پژوهش و اجرای نظرسنجی شهرستانهای سازمان صدا و سیما در شیراز گفت: تولید پژوهش های منجر به پخش ؛ رویکرد جدید حوزه پژوهش سازمان  صدا و سیماست.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ محمدمهدی منصف پور در دیدار با مدیرکل و معاونان صدا و سیمای مرکز فارس با اشاره به اهمیت تولیدات رسانه ای مبتنی بر پژوهش افزود : پژوهش و نیاز سنجی در خصوص تولید برنامه های مورد نظر مخاطبان با همکاری همه استانها به صورت دایره المعارف جامع ، از جمله کارهای در دست اقدام حوره پژوهش سازمان است.

وی با اشاره به ضرورت توانمندسازی پژوهشگران مراکز آموزشی افزود : هم افزایی و همفکری کارشناسان حوزه ستادی با پژوهشگران مراکز برای تدوین آثار فاخر از دیگر برنامه های این حوزه در سال جاری است.

مدیرکل پشتیبانی پژوهش و اجرای نظرسنجی شهرستانهای سازمان صدا و سیما همچنین تصریح کرد: ظرفیت های علمی حوزه نظرسنجی در ایجاد محتوای پیام متناسب برای مخاطبان در تصمیم گیری های راهبردی سازمان نقش موثری دارد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس هم در این دیدار با اشاره به ضرورت نظرسنجی برای تولید برنامه های فاخر در رسانه ملی گفت: حوزه پژوهش و نظرسنجی صدا و سیما در بهبود تولیدات رسانه ای مخاطب محور و ارزیابی و اصلاح این تولیدات نقشی غیر قابل انکار است.

سید تقی سهرابی با بیان اینکه توجه به نتایج نظرسنجی های فصلی انجام شده در سازمان موجب افزایش رضایت مندی مخاطبان رسانه ملی می شود، افزود: پژوهش و نظرسنجی های رسانه ملی باید محور تغییر برنامه ها و راهکارهای جلب مخاطب رسانه ملی قرار گیرد.

در این جلسه از خدمات آقای ابوالحسن کرمی مدیر سابق پژوهش مرکز فارس قدردانی شد.

همچنین دکتر عریان معاون پژوهشی دانشگاه شیراز در دیدار با مدیرکل پشتیبانی پژوهش و اجرای نظرسنجی شهرستانهای سازمان صدا و سیما گفت  : نقش صدا و سیما به عنوان رسانه ملی در فرهنگ آفرینی برای جامعه حائز اهمیت است و دانشگاه شیراز برای تعامل با سازمان در زمینه های تامین پژوهش در زمینه های دین و رسانه ، جامعه شناسی و رسانه ، سلامت و رسانه آمادگی لازم را داراست.

در ادامه این دیدار،  منصف پور مدیرکل پشتیبانی پژوهش و اجرای نظرسنجی شهرستانها با اشاره به سابقه مرکز تحقیقات رسانه ملی و توانایی و ظرفیت این حوزه گفت : مرکز تحقیقات سازمان صدا و سیما در حوزه افکارسنجی توانایی لازم برای نظرسنجی از سراسر کشور در 12 ساعت را دارد و نتایج این نظرسنجی در مقایسه با سازمانهای افکارسنجی در دنیا از اعتبار بالایی برخوردار است.

وی افزود : مرکز پژوهش و سنجش افکار استانهای صدا و سیما آمادگی دارد تا پایان نامه های دانشگاه شیراز را با موضوعات مربوط به رسانه ملی در مقاطع دکترا و کارشناسی ارشد هدایت و جذب کند. / د